Echipa de vis din portul Constanța
Specialiștii români în deșeuri metalice de la European Metal Services SA din Portul Constanța au întampinat în luna aprilie a anului 2019 un nou membru în flota lor verde. Prin intermediul noului 821M Serie E de la Sennebogen, care promite cicluri de lucru mai rapide și mai multă putere, se asigura posibilități noi în domeniul logisticii deșeurilor metalice, atât la descărcarea autocamioanelor, la sortare cât și la stocarea de cantităților de deșeuri metalice achiziționate zilnic.
Este cunoscut drept „Poartă către mare” a României și se numără printre cele mai importante puncte ale traficului de tranzit european: Portul din Constanța, poziționat la Marea Neagră și punctul final al Canalului Rin-Main-Dunăre, impresionează cu o capacitate de exploatare de aproximativ 120 de milioane de tone pe an. Printre macarale portuare uriașe, nave impresionante și docuri, se regasește zona de lucru European Metal Services SĂ: specialistul în domeniul logisticii deșeurilor metalice și comerciantul acestora este, deasemenea responsabil pentru exportul acestor deșeuri din țările riverane Marii Negre. În luna aprilie a anului 2019, aceștia au primit soluția robustă de manipulare 821M Serie E de la Sennebogen pentru descărcarea autocamioanelor, precum și pentru lucrări de sortare și stocare în timpul exploatării.
Siguranța este prioritatea cea mai de preț în ceea ce privește manipularea deșeurilor metalice
În depozitul de deșeuri metalice, utilajul mobil, dotat cu un motor diesel de 104 kW, manevrează fără efort, printre munțîi de deșeuri metalice sau până la navele acostate. Mulțumită celor 8 anvelope din cauciuc plin este pregătit foarte bine pentru condițiile grele dintr-un astfel de depozit. Prin intermediul calelor cu talpă largă, utilajul rămâne stabil și sigur în timpul descărcării autocamioanelor, fapt care se poate observă și din cabina șoferului: „În timpul procesului de descărcare, deplasez cabina complet în sus pentru a putea aruncă o privire în containerul autocamionului. Cu toate acestea, abia dacă se poate observă că mășîna trepideaza și astfel ma pot concentra mai bine la activitatea mea”, explică operatorul. În plus, comanda ușoară prin joystick-ul de la Sennebogen face posibilă controlarea mai precisă a zonei de lucru și efectuarea exactă a lucrărilor de sortare. Utilajul 821 Seria E din Constanța este dotat cu un braț robust cu o lungime de 11 m, fiind adecvat în mod ideal pentru stive mari de deșeuri metalice. Suplimentar, pe braț se găsește un proiector cu leduri de mare putere, pentru a putea lucra și noaptea în condiții de vizibilitate adecvate. În plus, producătorul utilajului asigura mai multă siguranță în operare, prin montajul pe parbriz a unui grilaj de protecție suplimentar, care menține la distanță față de cabina bucățile de deșeuri.
Soluția specială Sennebogen 640 cu Pilon compactează deșeurile metalice în mod eficient
European Metal Services SA din Constanța privește retroaspectiv asupra unui parteneriat de lungă durata cu Sennebogen și cu partenerul de servicii - TERRA PALFINGER. Incă din 2013 aceștia au pus în funcțiune soluția specială Macara cu braț zabrelit Sennebogen 640 cu Pilon de 1,5 m, cu care s-au compactat deșeurile metalice din nave, cu scopul de a crește capacitatea de transport. Aici, macaraua cu braț zabrelit de 40 t dovedește încă o dată că este un partener multifuncțional și de încredere cu variantele sale multiple de echipare. În acest caz, mășînă dispune de o placă de compactare cu o greutate de peste 2,5 pe un braț de 18 m, care, prin cădere liberă, este presată pe grămadă de deșeuri metalice din interiorul containerului.
Această măsură crește capacitatea de transport cu 80 - 90 %, în comparație cu modul normal de încărcare. Mulțumită cabinei reglabile pe înălțime de 2,7 metri, operatorul utilajului are mereu cea mai bună vedere peste și în interiorul navei – indispensabilă pentru compactarea eficientă, fără a fi necesare alte persoane care să îi indice operatorului zona de compactat. Soluția concepută în mod special pentru această utilizare este echipată cu un motor de 185 kW și un troliu cu cădere liberă de 120 kN și va face parte în mod sigur, mult timp de acum încolo, din peisajul Portului Constanța.
Pentru încărcarea navelor se utilizează în continuare un Sennebogen 850 mobil. Prin intermediul modelului 821 mobil s-a obținut completarea perfectă pentru logistică depozitului.
„Aveam nevoie de o soluție disponibilă rapid pentru a putea prelucra în continuare corect cantitățile de deșeuri metalice apărute. Pe noi ne-a convins modelul 821 de la Sennebogen prin consumul său redus și ciclurile de transbordare rapide”, a adăugat Managerul portuar din cadrul European Metal Services SĂ.