De la un garaj la o forță globală: JCB marchează 75 de ani de activitate
Punctul de plecare pentru ceea ce urmă să devină azi compania-gigant JCB a fost fabricarea unei remorci basculabile, realizată din bucăți adunate de prin război, astăzi fiind afișată cu mândrie în showroom-ul sediului central al JCB. A fost produsă într-un garaj și vândută cu 45 de lire sterline în piață orașului.
Anul 1953 s-a dovedit a fi un an crucial pentru noile produse când domnul Bamford a inventat buldoexcavatorul odată cu lansarea JCB Mk 1. A fost pentru prima dată când pe o singură mașînă a fost montat un braț de excavare hidraulic în spate și o cupa încărcător montată în față. Această ingeniozitate da roade și astăzi: JCB a fabricat peste 750.000 de buldoexcavatoare, în prezent producându-se pe trei continente. 1953 a fost, de asemenea, anul în care faimosul logo JCB - recunoscut în toată lumea - a fost folosit pentru prima dată.
În 1978 a fost atins un alt punct de reper: construcția celei de-a două fabrici JCB în Marea Britanie, JCB Transmissions în Wrexham. De asemenea, decizia de a începe producția în India din 1979 a anunțat o perioada de expansiune globală, după cum Anthony Bamford a observat potențialul acestei piețe. Astăzi, JCB are fabrici în New Delhi, Pune și Jaipur, iar India este acum cea mai mare piață de desfacere a JCB-ului după Regatul Unit.
În anul 1995, JCB sărbătorea cea de-a 50-a aniversare cu o vizită a Maiestății Sale: Regina Elisabeta, la sediul central, unde a dezvăluit o replică a garajului din Uttoxeter, unde domnul Bamford și-a început afacerea cu ani în urmă.
În 2004, angajații s-au adunat la sediul central pentru o fotografie comemorativă, marcând producția mașinii cu numărul 500.000. A durat aproape 60 de ani pentru a parcurge această etapă importantă, iar în următorii nouă ani se vor fabrică încă o jumătate de milion de mașini. De asemenea, 2004 a fost anul în care JCB a făcut un pas îndrăzneț în producția de motoare prin lansarea motorului Dieselmax, fabricat la JCB Power Systems din Derbyshire. În 2005, JCB a deschis o fabrică în Pudong, China. Această a fost urmată în 2009 de o investiție de 40 de milioane de lire sterline în fabrică JCB din Ballabgarh, India, pentru a crea cea mai mare fabrică de buldoexcavatoare din lume. În 2010, JCB a anunțat un proiect de 40 de milioane de dolari pentru a dezvoltă o gama nouă de mini încărcătoare frontale pe roți și pe șenile ce vor fi fabricate la sediul său din America de Nord. Producția globală s-a extins și în Brazilia, în 2012, iar premierul britanic David Cameron a deschis oficial o nouă investiție de 63 de milioane de lire sterline în statul Sao Paulo.
Anul 2016 a fost un alt an marcant, compania a sărbătorit producția celui de-al 200.000 -lea încărcător telescopic. Astăzi, JCB este producătorul numărul unu în lume de încărcătoare telescopice. În acest an, JCB a marcat, de asemenea, producția mini excavatorului numărul 100.000 și a sărbătorit 25 de ani de producție a revolutionarului tractor Fastrac. A fost, de asemenea, anul în care noul JCB Hydradig a fost lansat spre apreciere internaționala.
Dacă 2017 a fost un an cu multe realizări, 2018 a fost, cu siguranță, un an cu lansări de produse interesante, cu prezentarea primului excavator electric JCB, deschizând calea către producerea de utilaje electrice. Zero excavatorul electric 19C-1E a fost dezvoltat că răspuns la solicitările clienților pentru o mașînă cu zero emisii poluante, care să poată funcționa în interior, subteran și aproape de oameni în zonele urbane. După ce a fost încărcat complet, este gata de pus la lucru pe durata unei zile în șantier. Anul 2017 a cunoscut, de asemenea, lansarea gamei extrem de reușite - Seria X de excavatoare pe senile și începerea producției de dumpere la sediul central din Rocester. JCB a anunțat, de asemenea, o investiție de 50 de milioane de lire sterline într-o nouă fabrică pentru a produce cabine in Uttoxeter.
Pe măsură ce JCB a intrat în cel de-al 75 -lea an aniversar, a marcat producția a 750.000 de buldoexcavatoare.În iunie, JCB a dezvăluit o nouă dezvoltare interesantă, după ce a realizat primul excavator din industria construcțiilor alimentat cu hidrogen, astfel JCB continuă să conducă sectorul cu tehnologii zero poluante și cu emisii reduse de carbon. Excavatorul din gama de 20 de tone, 220X, alimentat prin combustie cu hidrogen a fost supus unor teste riguroase în carieră JCB mai bine de 12 luni. Dezvoltarea foarte importantă arată că JCB este prima companie de utilaje de construcții din lume care a dezvăluit un prototip funcțional al unui excavator alimentat cu hidrogen, considerat de mulți drept combustibilul viitorului.
În următorii 75 de ani cu siguranță vor urmă alte inovații și deschideri de noi fabrici.